Saturday 23 February 2013

Posted by Unknown On 09:36
Assalamualaikum.....

Tak tahu nak mula mcm mane ... emmm...ok aku nak bagi tau tujuan blog nie dibangunkan ...blog nie dibangunkan bertujuan untuk menceritakan setiap detik dan pengalaman sepanjang praktikum sebagai guru...sepatutnya blog nie aku buat awal praktikum lagi tp  aku xmula-mula gak..hari nie setelah 2 minggu aku praktikum baru la nk mulakan..

ok..mula-mula nak tunjuk sekolah yang aku buat praktikum


SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PAYA PULAI TEMERLOH
Jalan Maran, 
28000 Temerloh

aku praktikal dengan kawan dari UNISZA jugak kak zee..atau Raziah binti Zainal Abidin..akak yang comel..hee..kami 1 Universiti sama-sama DPLI tp kami di pecahkan sejak dari sem 1 kepada 2 kumpulan..rasanya dari sem 1 xpenah sembang ngan kak zee..kalau penah pn just tegur2 mcm tu je..hee..bukan sombong..tp xsempat...sepanjang belajar kt UNISZA rasanya masa terhad sangat..asal cuti je masing2 cabut balik uamh masing2.. sekarang kami akan menjadi kawan baik dan akan berkongsi macam-macam cerita....


04-02-2013 (Isnin)

Tarikh nie merupakan hari pertama aku masuk Sekolah...sangat nervous...mujur la dapat buat berdua praktikal nie..xde la aku mcm orang bodo kt sekolah...
Aku terpaksa berulang dari sekolak dari rumah mak abah kt Jengka..perjalanan aku ke sekolah sejauh 38km..sebelum nie aku dah try set masa berapa lama aku perjalanan aku...so setelah dikira2 perjalanan ambik masa 30 minit untuk pergerakan kereta 100km/j..huhu..agak mengerikan..
hari pertama nie aku gerak dari rumah kul 6.45am...on the way kereta xbanyak sangat tp ade la 2-3 bijik lori..tp sebabkan semua kereta n lori tu lembab aku terpaksa memecut untuk aku tidak terlewat ke sekolah...SMK Paya Pulai menggunakan sistem punch card..Pn. Pengetua dah pesan kene sampai sekolah sebelum kul 7.30..
Sampai kt sekolah, dah puch kedatangan kami berjumpa dengan GPK 1, Cikgu Latif  untuk perkenalkan diri kami..kami diberikan jadual kelas sekali...huh..bermula la detik-detik sebagai seorang guru..
Aku n K.Zee join perhimpunan rasmi sekolah...menyanyi lagu Negaraku, Negeri Pahang dan lagu Sekolah..membuatkan aku teringat suasana masa GSTT...
Dalm perhimpunan rasmi tu Cikgu Latif memperkenalkan kami pada pelajar dan guru-guru lain..






0 comments:

Post a Comment